.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Tuesday, September 21, 2010

Alhamdulillah..Aku tak 'Diguna-gunakan'

salam...
moga semuanya sihat sahaja hendaknya....
hari-hari yang berlalu selepas kejadian yang pasti akan jadi suatu kenangan pahit yang tak mungkin luput dari ingatan, telah mengganggu kedamaian dan ketenangan diriku...

aku rasa bagai diri dipersalahkan atas insiden yang memalukan semua yang terlibat..
bukana aku tidak mahu bersuara ketika itu tapi aku tidak mampu untuk mengatakan segala-galanya...
apa guna aku berkata di hadapan orang yang tak akan faham apa yang aku rasa...

dan dia juga mempersoalkan kenapa aku tidak mampu untuk mempertahankan dirinya ...
tapi aku masih lagi berpegang pada prinsip aku...aku tak akan bersuara di hadapan orang yang tak layak untuk mempersoalkan hubungan cinta ini...siapa dia untuk menghina si dia..dia bukan orang yang akan menjadi wali aku ketika aku dinikahkan..dia tak layak pun...

aku sebenarnya tertanya-tanya adakah benar aku diguna-gunakan atau dibomohkan seperti tuduhan yang dilemparkan????aku jadi bingung...aku jadi seorang yang sangat murung...banyak termenung...

dan kami berbincang dari ke hati-hati..perit perjalanan cinta ini bila kejujuran disalah ertikan

dia: awak,kalau benar saya guna-gunakan awak..kita putuskan hubungan ini..saya tak mahu menyintai dan menyayangi awak dengan bayangan guna-guna...

aku:betul ke nie???tapi katau betui sanggup ke kita pisah setelah sekian lama kita sama-sama bersusah dan bersenang...

dia: kalau betui rasa sayang dan cinta ini hanya guna-guna...semua itu akan hilang dengan sendirinya dan awak pasti akan lupakan saya

aku:......*hanya terdiam dan terkedu melihat air mata yang jatuh dari pipinya...

Ya Allah,terlalu berat ujian ini...aku tak mampu Ya Allah..aku sayang dia aku cinta dia....
tak pernah ada lelaki yang mampu menandingi keistimewaan dan kekurangan dalam dirinya....

aku xmampu ...aku mahukan hubungan ini berakhir seperti yang diimpikan...

Mujur ada Angah,faiz and Awin yang sentiasa meberikan kta-kata semangat untuk aku dan juga adikku Atin yang selalu berkongsi masalah dengan diri ini...

Setelah aku bertanyakan pendapat ramai orang dan hatiku yang memberontak ingin tahu akan kebenaran,maka,aku membuat keputusan untuk berjumpa dengan insan yang alim tentang hal ini...seorang ustaz....

Bertemankan Faiz dan Awin,aku ke tempat tersebut,tanpa pengetahuan dia atau sesiapapun...

dan akhirnya kepastian dan kebenaran yang telah pun aku dengari

"Alhamdulillah,awak bersih dari sebarang ilmu guna-guna atau dibomohkan...hubungan ini benar...jika awak berniat untuk kahwin,maka teruskan...jika jujur dan ikhlas Allah pasti akan membantu"

Ya Allah,ketika saat itu,aku jadi lega dan ingin melompat setinggi mungkin...perasaan sayang dan cinta antara kami ikhlas kerana Allah,tiada sebarang unsur guna-guna atau bomoh seperti yang digembar-gemburkan...SYUKUR....

dan dia,adalah insan yang paling gembira ketika aku khabarkan perkhabaran ini....maka segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan ke atas dirinya tidak benar sama sekali...dan mungkin ini tak mampu lagi mengembalikan semuala maruahnya yang telah dipijak-pijak pada hari itu...
Dosa fitnah itu,lebih besar dari dosa membunuh 
..maka pada insan yang berkenaan melemparkan segala kata-kata tersebut...fikirkanlah dan renung-renungkan


-Ya Allah,jika benar dia jodohku,maka dekatkanlah dia dihatiku...dan jika bukan dia ditakdirkan untuk aku,maka pisahkanlah kami-

2 comments:

Zafura said...

Syaidatul...
Dok follow blog nih.
Makin hari makin sedeyh baca, sabar okay...Walaupun macam segan nak tanya itu ini, tapi faham-faham sendiri la kan...Hik!
6years being together,Syaidatul mesti kenal die lebih, and kenal sangat-sangat, so...sabar okay. Orang yang sabar nanti mesti ada happy ending or reward untuk diri dia. Jangan sedeyh2 taw... : )

.::aLiEsYa::. said...

Intan
Tq coz follow blog yg tak seberapa nie..stress dgn apa yg jadi but this is the medium untuk Syaidatul express apa yg dirasakan...yup,6years being together,2 yg susah tue,lots of things yg buat sama2,impian yg sm..
pray for me k,so that happy ending will be mine and urs too =)