.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Wednesday, September 29, 2010

HAVE TO BE STRONG!!!!!

Salam..
how are U???
hope all of U doing well and and so do I

agak lama aku tak mencoretkan apa yang aku rasa di laman bisu ini...
mungkin kerana tekanan yang aku alami buat aku tak mampu untuk berbicara...
bukan niat di hati untuk bercerita pada dunia apa yang terjadi..tapi ini adalah cara aku..aku bukan lagi aku yang dulu yang mampu luahkan segala-galanya melalui kata-kata...hanya tinta bisu ini medan untuk aku bercerita...semoga apa yang terjadi pada diri ini,dapat dijadikn panduan untuk insan lain...

sepanjang tempoh aku berperang dengan tekanan...air mata adalah teman yang paling rapat...pada dasarnya aku nampak biasa..pergi ke kelas dengan senyuman dan tak henti dengan gelak tawa tapi dalam hati...aku menangis...rasa sangat sunyi tatkala aku keseorangan di dalam kamar...

tapi...insan-insan ini buat aku kuat semula..buat aku redha dengan apa yang terjadi..memotivasi aku..berikan keyakinan pada aku semula supaya tidak terus menangisi apa yang telah terjadi..

ANGAH
adikku..atau dlm erti kata lain abang aku 
(jgn marah ye ngah..hang selalu kata hang abg aku kan...hihiih)
"Along,kita kena fikir positif apa yang terjadi...walaupun kita rasa cara ibu n ayah kita wat tak betul,they still our parents...mungkin ibu hanya mendengar di sebelah pihak sahaja,sebab tue jadi mcm nie...kita lebih kenal mcm mana ibu kita kan..dia nak yg terbaik untuk anak-anak dia..apa yang dia nak,dia kena dapat..sama gak mcm hang...so,sekarang nie..papepun bersangka baik ja..dan jgn lupa contact ibu n ayah tiap-tiap hari walaupun depa tak angkat..ibu n ayah sayang sgt kat hang tau x,long????Ingat,ALLAH sentiasa ada dengan hang,bradband ada,tgk video motivasi selalu..jgn layan sgt perasaan tue..wat solat sunat..nie kalau aku bagi motivasi kat orang nie..1minit depa kena bayaq dua ribu..kalau mcm nie..hang kena bayaq berpuluh-puluh ribu ar kat aku,long..hihihi"

FAIZ
adikku..yang nie tak berapa banyak nasihat tapi tindakan dan cara dia aku tau,untuk buat aku bebas dari tekanan siap ajak wat BBQ lagi...TQ Faiz,coz selalu wat Along gelak balik bila Along dah start nangis

ATIN
satu-satunya adik perempuan yang aku ada...sangat matang dan sangat memahami...sama-sama menangis dan ketawa denganku
"Along,kenapa orang tue perlu hadir dalam family kita dan buat semuanya jadi mcm nie..atin tak fahamlah long...tapi along kena ingat..along kena kuat...along kena lawan semua tue...along kena fokus study along..ketepikan semua tue..buktikan apa yang jadi nie takkan effect study along...atin sentiasa sokong along coz atin dah banyak tgk along menderita...tak pernah dapat memilih apa yang along nak dalam hidup..along kena kuat"

AWIN
my cousin..yang selalu perasan cute..penuh hs aku ngan gambaq dia je kalau hs aku kat dia
(hehehe..jgn mrh ye cik)
"along,jgn ar sedih2..awin kan ada..along kena kuat....orang mcm tue jgn dilayan..dia mmg suka wat orang lain mcm nie pun..yang pntg..along kena kuat...jgn nangis2...nanti awin turun KL lagi...jalan-jalan ngan along...kita g tgk wayang lagi ye..awin belanja lagi...jgn nangis-nangis dah"

ABANG MADI
my cousin yang selalu memujuk aku bila aku merajuk waktu kecik-kecik dulu dan sampai sekarang dia still kena pujuk aku...
(hehehehe...sorry,abg madi)
"Along tak boleh mcm nie..along tak keseorangan..Along ada ALLAH..mintak dengan ALLAH...solat sunat..istikharah..muhasabah...dia mmg mcm tue..dia yg ada kepentingan sebenarnya..kadang-kadang,Along kena jadi anak yang degil..bukan abg madi nak jadi batu api..tapi along yg berhak tentukan hidup along...takkan nanti bila along gagal dalam hidup along akan salahkan ayah dan ibu sbb ikut pilihan diorang..kalau along tanya kat wak mar pasal abg,wak mesti akn kata abg mmg degil..tapi disebabkan kedegilan nie yang wat abg madi berjaya sekarang...yang penting sekarang nie..apa yang along buat..tindakan yang along buat..biar sesiapapun tak payah tahu...biar secara senyap..biar nanti nampak kejayaan je...mmg pada zahirnya aman tue xde pape..tapi semua nie,kuasa ALLAH long,mungkin semuanya akan berubah bila aman dengan along nanti..tapi sekarang nie..along kena fokus pada study...jgn nanti disebabkan apa yang terjadi,study along terganggu dan akan effect result along...nanti along akan disalahkan lagi...buktikan kat semua yang terlibat...apa yang jadi buat along terus kuat dan takkan affect study along..yang penting mintak dengan Allah,supaya dilembutkan hati semua orang"

Dia yang bergelar Mr K
dia kawan,teman,abang,pendengar yang setia dan kekasih hati...aku mmg sgt terasa dgn dia kebelakangan ini..aku rasa aku tak dipedulikan..masa utk dia tumpukan perhatian dgn apa yg aku wat dah xde..dia tak lagi msg aku..tak lagi call aku tiap kali aku perlukan dia dan ini buat aku rasa aku hilang satu-satunya teman yang aku ada..tapi mesti ada sebab kan disebalik semua nie...berjam-jam kami berbicara di telefon meluahkan isi hati masing-masing dan seperti biasa..aku dengan sikapku akan menuding segala apa yang terjadi antara kami..SILAPNYA...
"awak...saya dihina awak..saya dimalukan depan mak,abang dan kakak saya...saya tahu,saya tak setaraf dengan awak..saya nie takde pape..tapi saya still ada maruah diri tapi orang tue dh pijak2 maruah saya,maruah keluarga saya...sekarang..tolong bagi saya masa untuk saya buktikan pada semua saya tetap orang yang berguna..semoga dengan membantu orang lain buat hidup saya lebih berkat..kerja saya lebih berkat...mmg saya akui,salah saya..saya tak ambil berat pasal awak..tak tanya apa yang awak buat..tak tanya mcm mana kelas hari nie..tapi saya tetap ingat awak..selalu....dan awak pun kena faham kerja saya sekarang..tak sama mcm dulu..sekarang saya kena banyak keluar...saya tetap akan msg n call awak tapi xsekerap dulu dan sekarang..awak kena kuat..awak kena jadi pendorong saya mcm dulu..beri sokongan..kita tak boleh terus menangis mcm nie..kita tak boleh tunjuk kita lemah...kita kena kuat...biar sekarang dia buat kita mcm nie tapi ingat,ALLAH tue,Maha Adil...xselamanya dia akan selamat...now,fokus study..come on,honey...NORSYAIDATUL FAIRUZ FAUZIZ saya tak mcm nie..dia kuat..dia bukan orang yg cepat mengalah..dia selalu buat yang terbaik untuk semua orang...diakan buah hati ibu dan ayah juga saya...redha dengan apa yang terjadi dan ingat,jangan sesekali salahkan ibu dan ayah...saya sayang awak..sangat2 "

....dan...satu kiriman sms...26/9/2010,16:49....dari AYAH... 
"a'kum..ayah dah bank in duit dlm a/c kamu..fokus pada pelajaran..ayah dan ibu sentiasa mendoakan kejayaan kamu.wslm"

Ya,ALLAH...kurniakan aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan.Semoga aku dapat buat yang terbaik untuk semua..Semoga aku tak kehilangan semua yang aku miliki hanya kerana seorang manusia yang tak perlu hadir dalam kehidupan kami.

-HAVE TO BE STRONG....
AKU TAK MAHU MENANGIS LAGI-

No comments: