.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Tuesday, October 19, 2010

KaMbINg...mmmbeKKKKK!!!!!!!

Salam..

hye semua...
nie tgh curi2 masa yg terhad untuk siapkan FYP report...tapi disebabkan masih teringat2 perkara lucu semalam..aku amik masa jap update blog ye..hehhe
terlebih dahulu,pada pihak yang berkenaan,sorry ye kalau cerita ini mengundang rasa tak enak di hati anda =)

Semalam, sebelum aku nak tidur,seperti kebiasaannya mesti akan dapat call motivasi untuk tidur dulu sebab aku nie susah sgt nak tidur,pusing kanan pusing kiri,mata tak terpejam jugak...
Maka, dia yg bergelar Mr K nie pun berbual2 lah ngan aku supaya aku boleh lelapkan mata...
(nie kira mcm ubat tidur jugakla..hehehehe)..
So,terkeluarlah suatu cerita yang buat aku senyum sampai hari nie(sebab rasa lucu...)

Jam di Nokia 5230(Meluvhim) menunjukkan pukul 1.06pg

Mr K: Awak,esok saya kena kuar awal.nak g Ulu Langat..kui 7.30  nak kena kluar dah

Aku: Awalnyer,selalunya pukul 10 pg br nak siap2 kluar...nak wat ape g  sana??

Mr K: Nak g tgk kambing ngan Mr Raja

Aku: tgk kambing????nape plak???nak wat bisnes kambing ke????

Mr.K: yela,Mr Raja nak wat bisnes kambing, dia mintak saya yg uruskan

Aku: ...hahahhahhahaha(gelak besar aku..)..nak jadi penternak moden ke nie????nanti bau kambinglah..busuk

Mr. K : kan berniaga tue bagus..9/10 dari sumber pendapatan yg baik datangnya dari berniaga...lagipun awakkan amik communication engineering...senang ar nanti nak .....

Aku: tanpa sempat dia habiskan kata-kata aku potong....senang nak communicate ngan kambing ke????hahahha(sambil gelak)

Mr. K: ada ke pulak nak communicate ngan kambing...asyik gelak je..bukannye nak bagi sokongan..

Aku: hihihihi...taklah..saya sokong apa yang awak buat tapi kena sungguh-sungguh ar...jgn hangat2 taik ayam plak nanti

Mr.K: yelah2 saya akan buat betul2 dan buktikan kat awak cuma awak kena sentiasa bagi sokongan kat saya

Aku: ok En.Krul...saya akan sentiasa sokong awak..Good Luck...

Mr.K: dah2,g tidur sekarang..esok kelas kui 8.30 kan??nanti ada plak yg membebel kata lam kelas ngantuklah,xboleh concentrate la,apela...

Aku: yola2...saya tidur sekarang...nite
Mr.K: nite...

pukul 10.30 pagi

Mr.K: morning..kat mana tue??
Aku: kat kiosk...baru abh kelas..awal bangun
Mr.K: kan dah cakap semalam nak g tgk kambing
Aku: kui 7.30 pg ke g tgk kambing?
Mr.K: taklah..terlambat ckit..kui 8 br g..tue pun mandi kejap je..dah rasa bau mcm kambing dah nie...
Aku: hanya mampu ketawa sahaja...



Adoyai...bau kambingla pulak...bau kambing tue = BUSUK...
hidung aku nie dahlah sensitif ngan bau2 yang tak bape nak menyenangkan nie...
mau aku suruh dia sembur perfume satu botol kalau nak jumpa aku...
memang bisnes kambing nie menguntungkan kalau kita wat dengan cara yang betul,strategi pemasaran yang betul,sebab tue la Mr K citer kat aku pasal plan nie coz dia tau otak aku nie cekap ckit bab-bab meniaga nie..biasala kan..aku kan mata duitan...hihihihi(lawak je)
tapi papepun..aku doakan apa yang dia nak buat sekarang nie bertemu kejayaan dan segala impiannya tercapai...AMIN
dan aku sekarang...sedang berperang jiwa dan raga untuk menyelesai FYP reportku...yang makin lama buat aku tak faham apa yang sebenarnya diinginkan...
Please Fairuz,concentrate!!!!!
esok dah kena submit nie...huhuhuuhu...papepun.....
GOOD LUCK untuk Mr K(dgn bisnes kambingnya),UMI & AKU(FYP report)...
kalau kita berkehendak dan nak buat sampai berjaya,InsyaAllah,Allah pasti akan bantu kita untuk melakukan yang terbaik =)

~USAHA+DOA+TAWAKAL=KEJAYAAN~
p/s: aku tgh dalam proses nak mintak keizinan roommateku cerita pasal pengalaman dia..sian kat dia..berjaga-jaga dengan lelaki yang berusia ye kawan-kawan !!!!!  nantikan cerita tersebut =)

No comments: