.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Friday, October 22, 2010

Membebel !!!!!!

salam...
selamat pagi...
arini aku xde kelas..kelas TELCO dah abis dah..cuma kn prepare untuk final exam yg just around the corner
aku tgh t'pk..mampukah aku melakukan yg terbaik coz kali nie exam semua dekat2..
gap untuk belajar sgt terhad memandangkan aku ada satu tugasan lg yg perlu dilunaskan...
FYP PRESENTATION 
(ni la benda yg paling agak cuak sekali..takut xdapat present dgn baik..huhuhu)

pada hari Rabu yang lepas...keadaan aku mmg sgt2 xbetul..hanya sempat rehatkan mata beberapa minit sahaja..badan tika itu, hanya ALLAH saja yang tahu betapa lesunya...
tapi kesusahan,kesempitan itu akan jadi manis kalau kita ikhlas, ya...demi ILMU dan demi cita-citku...semua itu adalah sebahagian dari langkah menuju kesenangan...
"Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian,bersakit-sakit dahullu,bersenang-senang kemudian"

tapi aku jadi tension,bila di saat aku perlukan dia,dia tak ada denganku...(bz katanya....)
hurm..aku nie payah nak menerima alasan org..so,apa yg dia cakap aku akan fikirkan negatif sahaja..dah tak tau mcm mana nak positifkan diri
(kalau angah baca nie..sure kena marah coz dah berpuluh2 kali dia motivate aku...hihihi)
yg buat aku bertambah bengang lagi bila ada si mangkuk sorang nie jd penyibuk antara kami..
dia ingat dia duit banyak,dia boleh beli semua orang...jgn sampai aku yg melatah..nanti buruk padahnya..
ok,sabar-sabar!!!!

tapi,mujur ada teman2 yang terbaik ini,yg sama-sama releasekan ketensionan kitorang setelah bergelar zomba-zombi
(ety...pinjam istilah ini ye!!!!)
kitorang keluar berdating makan di restoran favourite kitorang pastinya di tempat kegemaran kami (TQ friends)..setelah kami semua berjuang habis-habisan siapkan FYP report bersama-sama dalam suasana yg kadang-kala serius dan juga kadang-kala penuh dgn gelak tawa..korang mmg tema-teman terbaik =)


dan semalam,aku ingat "NO MORE CINTAMU MEKAR DI HATI & NO MORE 9 MAY"
bila mana si ngokngek tue p gedik2 jawab call aku and sound2 aku..sorrylah,aku mmg dah lama hilang respect kat ko...cakap pandai,tapi buat xreti..
no need to talk about Islam and what so ever if U urself tak praktikkannya...so,ko bleh blah.TQ
(sorryla ye,aku agak kurang ajar coz aku mmg tak boleh toleransi dgn org yg suka jadikan org lain hamba dia sbb kerana dia ada duit!!!!)
but bila orang tue betul2 sayang kiter, mesti dia akan cari kita gakkan...tapi adalah jugak air mata yang mengalir sebab geram dan marah..
(pelikkan aku nie..geram n marah pun, air mata boleh keluar gak)
dan keputusan untuk mengikut kawan-kawanku ke JJ buat aku jadi sedikit cool...yela,penuh dengan gelak tawa...penuh dengan senda gurau yang buatkan kita lupakan apa yang terjadi..sesi mekap percuma di Watson...sesi bergaya di hadapan cermin...hihihi
so, THANX again Umi,Saed and Naxeera...
 

dan pada malamnya...
mmg aku dah agak,aku mmg akan kena berleter ngan mamat tue..
dia sayang aku tapi aku nie selalu keras kepala(mmgla kepala kita keras kan..hihihi)
so,sesi perdebatan bermula lagi dan aku dah penat so,ngaku jela aku salah..SENANG...
dan semua benda yang bertangguh aku nak citer semua aku ceritakan satu persatu dan dia pun mendengar dengan sabarnya segala bebelan,rungutan dan juga lain-lain...
dan ALHAMDULILLAH, walaupun aku dilanda masalah yang pelbagai aku masih lagi mampu buat yang terbaik, 

"nampakkan,awak boleh buat...saya tau awak boleh buat..cuma mulut tue je yg tak tau senyap...ingat,jgn jadikan masalah yg datang sebagai satu alasan untuk awak tak perform..so,kena fokus,kena concentrate..letak tepi apa yg jadi,ok,sayang??dua tiga hari lagi kerja saya setel,saya amik awak..kita g jalan-jalan..bagi awak senyum balik..bagi awak tak tension-tension sebelum exam ye!!!"

hohoho...ni yg best nie..aku nak suh dia bawak aku p makan kat tempat yg best plus kena ada sotong celup tepung..WAJIB!!!

and today,aku tengah siap2 nak keluar ngan cik Awin,dating jap ngan dia...sian gak kat dia...dari minggu lepas lagi tanya bila aku tak bz...hehehe...sori ar cik..japg kita kuar jalan-jalan ye...
and kan best kalau my sis yang cantik lagi rupawan,cik atin pun ada kat cni...mesti gempak kan???
ATIN,ALONG MISS U VERY MUCH....


"Along,raya nie balik tau..."

....hehehe tersenyum lebar aku dgr permintaan dia..

"nape,ingat aku nie jns yg merajuk sampai tak balik umah ke..hehehe" 

"ang tue bukan boleh kira,long...suka ikut pala ang gak...tapi balik tau..nanti aku xde geng..xbest"

"ala, cakap jela ang rindu kat aku..kan senang"

"memang aku rindu kat ang pun....hihihihi"

ok,masa untuk bersiap-siap..tata semua...ingat,jangan tension-tension..SENYUM =)


-HIDUP MANUSIA IBARAT RODA, KADANG-KADANG DI ATAS DAN KADANG-KADANG KITA DI BAWAH-

No comments: