.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Saturday, June 26, 2010

Janji 2.20ptg(22 Jun 2010) ^_^

hahaha..nie ade citer best yg berlaku kat aku n kawan2 sepraktikal aku..best siot =)

tepat jam 9.30 pg(klu xsilap ar..)..dpt satu p'khabaran yg Pn Ton,supervisor aku nk jumpa kitorang sume kui 2.30 kat bilik meeting...huhu..muke masing2 da cuak kot..sgt..cuak..yg pucat pun ade gak..hahaha..debar2..

slalunyer org yg wat salah mmg akn rasa mcm tue kan..t'masuklah aku(hehehehe)...
msng2 da kuar ngan mcm2 andaian yg xmunasabah pun ade..isk....n pd hari tue..masa sgt lmbt b'lalu...aduss

then,after lunch,after solat(time nie doa2 mcm2 takut kn lecture..heeee)..aku n kawan2 yg len masuk ar ke bilik meeting..kitorg ingat kitorg je yg kena paggil rupa2nya sume trainee2 yg len from other universities pun kn pggl gak..(time nie rasa lega ar ckit...)..pastu kan sesi kegentaran sudah tiba(heeee..)

1st question that is being asked by Pn Ton.."saya nak sesiapa yg tolong punch kat kawan,tlg mengaku..Quran kat sebelah saya nie"(haaa...time nie sume pucat abh..hikhik)...soalan ditujukan sorang demi sorang..masing2 xngaku(hehehe..)mai turn habib..dia ngaku,aku pun ngaku coz aku mmg besa punch card kat diorang pun masa tue time Bumi Hijau punya program coz diorg mintak punch kan sbb depa kena jd gardener t'hormat dgn pakai long sleeve n slack g b'kebun..so,aku tlg la coz aku rasa yg tue xmenjadi kesalahan pas staff2 pun kata OK..tp len org len caranya kan?sekali je wat...xpela..pengajaran..yg penting kita kn jujur kalau kita memang wat benda tue..

Pn Ton b'leter gak ar time tue n siap kuarkan promise lagi,"Now,2.20ptg,sesiapa yg punch card kat orang lain lepas nie,saya xakan halalkan ilmu yg anak2 semua dapat"...uikss..sebab janji tue la aku ingat sampai now...

seterusnya Pn Ton tegur sorang trainee from sebuah universiti nie..rasanya aku xperlu sebut kot(nanti m'aibkan plak...) sikap ego n sombong dia tue wat Pn Ton marah..(sebenarnya ade org len pun xsuka je kat diorang nie..tp aku xbp knl dia coz dia lapor diri lewat sebulan dari aku)...
Pn Ton kata kami nie bakal2 jadi executive kat TM n sikap macam nie xperlu ada coz nanti org2 bawah akan push kami utk capai kedudukan yang sepatutnya...(aku iakan dalam hati benda nie..heeee)

yela,kita bukan akn naik ngan sendirinya,even kita ade degree pun kita xboleh pandang rendah pada org2 len yg just diploma or sijil je..sbbnya..diorang lagi banyak experience dari kita nie...so,bagi aku b'buat baiklah even ngan cleaner n guard pun(aku mmg kamceng pun ngan diorg nie...hehehe...tambahkan kenalankan???)..lagipun ramai staff gtau sesiapa yang praktikal ngan TM senang dapat keje ngan TM...(hehehe..nie b'gantung pada rezeki..) tapi banyak pakcik suh aku apply TM pas abih nanti coz dia kata ramai staff yg akn pencen on 2011 nie..Alhamdulillah...mmg rezeki kami semua yg bakal akn graduate pada 2011(InsyaAllah..doakan aku ye korang..)..Thanx Allah for this!!!!

hari tue memang sume org kenalah..tp disebabkan kami nie jenis yang mengaku salah masing2 maka Pn Ton jadi sejuk ati n senyum n ketawa ngan telatah kami semua..then,dia minta setiap sorang jadi lecturer ari tue terangkan apa yg dah kami belajaq..part nie aku cukup suka coz dalam kepala aku nie da mcm2 ilmu yg aku dapat sepanjang 2 bln lebih aku di TM..best sangat...yela..kalau kita xmasuk TM kita just akan tau ape yg TM provide jek yg selalu diiklankan kat tv,tapi sebenarnya banyak lagi yg org kat luar sana xtau...tue untungnya dapat b'praktikal and being a communication engineering student...technology..cepat je berubah and updated...kalau xdisebabkan praktikal,aku xkan dapat tau mcm mana broadcast happen...mcm mana nk wat splicing fiber..mcm mana nk wat phone line n streamyx connection(mcm mana nk curik line phone...hehehe..nie belajar sendiri2 ar....)..rasa sgt2 best..

and now,I miss learning and class environment and just counting days to return back to IIUM...kawan2 miss u all..saidatul yg comey,umi yg always cun..atul yg lawa..chietah yg cantik..and yg len2 lagi...rindu korang sgt and aku rindu pada dia jugak..(siapa dia tue..tgu entry seterusnya ye..)..and aku kan g b'cuti nagn Cik Awin ke cameron Highlands this coming July..kak Ct,nantikan kedatangan kami yek...ape2pun...

JUJUR PADA DIRI SENDIRI DAN KALAU KITA WAT SALAH KITA KENA AKUI KESILAPAN KITA DAN JANGAN SESEKALI BONGKAK DENGAN KELEBIHAN DEGREE YG KITA ADA
(InsyaAllah..aku sentiasa akn ingat untuk m'jadi executive TM yg baik..hehehe)

No comments: