.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Sunday, November 7, 2010

Namie...Awat Tag Kami???????

Salam..
huhuhu...sebenarnya aku baru je abih exam arinie...yahoooo....
MERDEKA
and tadi baru je lepas celebrate birthday partnerku,Umi tersayang plus sambut kemerdekaan kami untuk sem nie...5 subjects in a week...hebat tue...
syllabus yg berpuluh2 terpaksa aku abihkan untuk capai target aku...
and Alhamdulillah,semuanya dah berakhir dengan jayanya walaupun ade satu dua paper yg aku tak bape nak yakin...

Ok...berbalik pada tajuk entri kali ini...huhuhu...wahai cik namie awatla ampa tag kami???? 

"Once you have been tagged, you are supposed to write a note, with 25 random things, fact, habits, or goal about you. at the end, choose 25 10 people to be tagged. you have to tag the person who tagged you. if i tag you, its because i want to know more about you. your cooperation is highly appreciated. haha"

Huhuhu...dahlah kena menulis pasal diri sendiri...nie yg lemah nie..tapi takpelah...aku kongsi sikit2 ngan korang ye...harap2 korang sudi baca la ye...hehehe

1.anak sulung daripada 5 adik beradik tapi pada hakikatnya tak nampak mcm anak sulung...tambah2 bila bermasalah...2 girls,3 boys
2.Sangat suka bertelagah ngan ibu dalam hal-hal berkaitan jodoh dan perkahwinan..ibu nak yg alim warak,nak yg kaya n pendek kata kena ikut pilihan ibu...but aku nak yg tau ilmu agama tp tak show off...nak yg satu kepala ngan aku n boleh tahan telinga dengar citer aku tiap kali aku ade masalah atau tgh marah and pendek kata aku nak pilih sendiri...mungkin sebab aku dah lama sgt dikelilingi dgn org2 yg skema and warak2 plus suka show off tue yg wat aku tak prnh nak setuju ngan pilihan ibu(susah kan???so,entah sampai bila aku akan kahwin mcm nie...hehehe)
3.Anak ayah dari kecik sampai besaq...apa2 sume mintak kat ayah...confirm dapat...bab2 gaduh ngan ibu,ayahlah akan jadi perantara...(inilah aku yang tak pernah matang)
4.tak pernah dapat wat keputusan sendiri dalam memilih apa yg aku nak..form 1 dapat masuk asma,aku kena tolak sbb kena paksa g maktab mahmud...pas PMR dapat MRSM pun kena tolak sbb kena stay kat maktab Mahmud...then kena masuk kat satu tempat nie yg aku rasa sgt2 tertekan tapi aku tetap teruskan atas permintaan famili...so,lambat setahun dari member2 yg len utk grad..(tapi takpe..ilmu tue..aku redha)
5.Pelajar tahun akhir kursus kejuruteraan komunikasi dan dalam perancangan untuk further study plus kerja(kiranya 2 in 1 ar nie)...and alhamdulillah,pointer aku sentiasa maintain walaupun aku pernah sibuk dengan program2 yang wat aku tak cukup masa..(tapi penting nie..nak latih kita untuk manage masa and berinteraksi dgn org yg bukan dlm skop pemikiran dan pembelajaran kita)
6.Atin kata aku hantu novel dan boleh habiskan novel yg sgt tebal contahnya "pergilah air mata " by Siti Rosmizah dlm masa setengah hari tanpa skip mana-mana part...tiap kali g City plaza atau ke Pustaka Mukmin,pasti akan ada satu novel yg aku beli..so,novel aku dah penuh satu almari buku di rumah...hehehe..(ibu kata,lbh baik baca buku agama dari bc novel...tapi aku adalah aku...)
7.Menjadikan Garfield bucuk masam aku sebagai teman untuk berbual tiap kali nak tido..(masa kat umah)...and akan usung garfield tue ke mana sahaja kat dalam umah ...hehehe
8.Dulu,aku sgt tidak suka dengan warna pink and purple coz nampak mcm pompuan sgt..hehe...tapi sekarang sgt obses dengan pink and purple sampaikan tshirt and blouse aku kebanyakkannya warna pink and purple jek...baju raya pun sama..akan confirmkan kedua2 warna nie ada tiap2 kali raya
9.Sangat suka minum fresh oren tak mau tapis..dan habit nie wat si dia gak ikut selepas dia kutuk2 aku kata.."apela minum ngan serdak"...and at last,dia pun terikut gak sbb kata lagi sedap...(lebih bagus minum yg tak bertapis dari bertapis...)
10. Suka download cerita2 bersiri melayu yg best2 and asyik ulang tgk Kabhi Kushi Kabhi Gham selagi exam tak abih and boleh siap menari sekali...hehehehe
11. Bercita-cita untuk menjadi seorang telecommunication engineer and memiliki spa sendiri....hehehe(money minded sebenarnya...)
12.Bunga,teddy bear,chocolate,digital kamera,baju,jam,hs and benda2 len dah jadi kebiasaan untuk aku dapat tiap kali birthday or kejayaan tiap kali semester...so,masa convocation...aku tak mau semua nie dah...aku nak something different (hehehehe...demandnyer)
13.Impian aku nie korang jgn gelakkan tau...aku nak masa convocation...someone tue say "sudikah awak menjadi teman sehidup semati saya" mcm ala-ala lam novel or filem or drama tue....kira melamar lah nie ...hahahahaha..(aku inginkannya jadi realiti tapi mcm nampak mustahil...huhuhu)
14. hanya reti luahkan segala apa yang ada dalam hati nie ngan seseorang itu...semua cerita boleh cerita kat dia dari sebesar2 benda ke sekecik2 benda...dan kini jadikan blog untuk tempat aku bercerita .
15.Sangat setia pada insan yang dicintai dan sangat sayang pada keluarga sendiri....keluarga dan dia adalah segala-galanya...nyawa aku
16.Tak percaya pada konsep sahabat setelah beberapa kali rasa dikhianati...mula kenal konsep sahabat dan teman dari seorang insan ini sehingga sayangkan dia mcm syg keluarga sendiri tapi sakit juga akhirnya...tapi dia selamaya di hati..sikit tak pernah lupa..lagu "sahabat sejati"...masih lagi tertampal di kamar tidurku...(huhuhu...Rina de Pooh and Turquoise Garfield...aku takkan lupa sampai bila-bila)
17. But now, punya rakan-rakan seperjuangan yg selalu support each other...UMI,SAED,CHIETAH and ATUL...TQ coz sentiasa ceriakan hari-hariku
18.Ada angah yang selalu bertindak sebagai motivator..ada Faiz yang selalu buat aku ketawa bila dah menangis..ada atin yang boleh bergosip..ada Fawwaz yg selalu dijadikan teman bergaduh...and ada cik awin yg selalu jd geng ronda2
19. target nak pakai Myvi warna oren tahun depan plus lam tue pun mesti ade items yg kena mengena dgn garfield gak...sebaik sahaja tamat belajar and mula bekerja....hehehehe and pastinya nak suzuki swift sport warna hitam...(yg nie lepas ada duit byk2)
20. nak rumah yang mmg modern look...nak furniture,langsir and ape2 je lam umah aku tue..main ngan tiga warna nie sahaja...hitam,merah dan putih...
21.tak suka dengar lagu walaupun dalam external penuh ngan mcm2 lagu
22.bila aku nak sesuatu,aku akan usaha sampai aku dapat...takan boleh tidur selagi tak abih study untuk exam
23.sangat suka semua benda kelihatan teratur...tak suka sepah-sepah and paling penting tak suka org yg  pengotor
24.paling bengang bila diperlekehkan atau dijadikan bahan gurauan dan paling pantang bila org tak on time untuk meeting atau program
25. dan yang terakhir......rasa hidup ini lebih bermakna bila  ada si dia yg selalu support aku tiap kali aku rasa aku tak mampu...ada dia untuk dengar cerita remeh-temehku...ada dia untuk kongsi keperitan yg aku lalui...ada dia sebagai teman,sahabat,rakan dan kawan setelah dah serik dengan persahabtan yg lepas...dan pastinya dia ada di saat aku susah mahupun aku senang..dan aku hanya inginkan dia benar-benar jadi teman hidupku (...aku tak tahu sampai bila ini akan jadi realiti...huhuhu)

ok...now...aku nak tag:



ANDA D'TAG KERANA SAYA SUKA BACA ENTRI-ENTRI ANDA =)
p/s: untuk kak ieda,angah and cik awin...along tag coz nak korang update blog...jom kita berblogger

3 comments:

Unknown said...

along...nk wat bog camner...ada pun x siap2 spi la nie...nk wat kt umah jgn haraplah...ada jek yg kacau.nk wat kt opis...jap2 bos dtg,jap2 salesman dtg,jap2 mangkuk2 dtg...abis camno...mmg x de masa nk wat along oi...k.ida baca jelah blog2 yg along wat...blh gitu..hehehe.

Namie Amir said...

hehe..samala kita..suka minum fresh oren xtapis (^_^)

.::aLiEsYa::. said...

kak ieda: ala...xyok ar mcm tue..xpe2...mintak iman jela yg tlg siapkan blog kak ieda tue...hehehe

namie: uiks..same ye...sedapkan..lagi byk khasiat =)