.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Wednesday, July 7, 2010

~Live well or Live hell....U choose~

..haha..title nie mst wat korang confuse and t'tanya2 kan...
sebenarnya aku baru je lepas baca novel Rooftop Rant
(dah bape kali khatam pun aku xtaula..hehe)..

aku sebenarnya xtau nk update ape kat blog nie coz xde idea best dlm kepala nie nk kongsi ngan korang..

tapi..tgh aku nk update nie,my bro,faiz tny st soalan ngan aku yg wat aku ada idea nk tulis ape kat blog nie..(thanx faiz..)

"along knapa hdup faiz skrg nie bnyk sgt musibah.."

itulah soalan yg faiz tanya kat aku..(t'kedu aku seketika utk m'jawab p'tanyaan ini..)

I know my brother well..I know about what he had done..but he's still my brother..a brother that I really care and love..

Dalam family,dia yg kurang menyerlah but he's a truly joker..suka wat org ketawa...sgt romantik bl b'kata-kata..dan juga xmatang(nie angah yg slalu kata..)

b'balik pada p'tanyaan tadi..

bila kita ditimpa musibah tandanya kita diuji oleh Allah..
kalau Allah uji kita tandanya Allah sayang kita..
so,ujian tue untuk kita renung dan muhasabah balik apa kesilapan yg kita pernah buat sebelum nie..
We should admit that human is not totally perfect..sometimes,we could do some silly mistakes..if we realize all those mistakes,we should make a move..change for a betterment =)

buat Faiz, Along bukan jugak org yg t'baik mahupun orang yg layak untuk memberikan nasihat,but I just try my best cause I hate to see my brother feels down..
Along tau faiz boleh..ingat adikku..

"bukan mudah untuk senang tapi amat mudah untuk susah"


~ingat,semua orang sayang faiz& sentiasa doakan yg t'baik untuk faiz~

so,kita yg kena fikir masa depan kita..bukan orang lain yang akn tentukan masa depan kita..
so,bl kita positifkan diri kita..InsyaAllah, Allah pasti akan tolong kita untuk berubah dan buat yg t'baik dalam apa yg kita lakukan..niat kena seiring dgn amalan..

ape2pun,depends on individu untuk membuat pilhan...

~Live well or live hell~
U choose!!

2 comments:

Angah said...

Mohamad Shahrul Faiz Bin Fauziz...Aku nk pesan kt hg nie..ikot hg lar nk trima ka x..jngn slalu mengeluh ngn apa yg trjadi kt diri hg 2.. hg kna hdapinya ngn sbar,cool broo..Smua 2 dugaan n cabaran dlm hdup hg..smua 2 yg akan bg hg brfikir n matang kn fikiran hg..Hg jngn tauching lak coz aku slalu kata hg "x matang"..Aku xmw hg jd mcm aku dlu n aku xmw hg ikot jejak langkah aku dlu.. Aku sayang hg bro..Apa2 pn aku sntiasa sokong n backup hg..coz hg adik aku.. aku pesan hg satu ja "ingat lah orang yg trsayang"..

.::aLiEsYa::. said...

yup dear,faiz...
mintak dgn Allah that's the good thing to be done first..bak nasihat kak ida kat fb:
" ~fAiZ...MASAALAH...adalah perkara biasa dlm kehidupan..CUMA,kena hadapi dgn tabah...balik kepangkal jalan klu dh tersasar ....klu boleh...MESTI dibolehkan...BERDOA minta pertunjuk dr ALLAH supaya diberikan taufik n hidayah agar dilindungi n diberkati.....ALLAH suka pd hambanye yg slalu meminta2 pd nyer...org2 yg x nk langsung meminta2 pdnyer adalah org yg sombong n angkuh...SO jadilah org2 yg meminta2 pdnyer ..kerana dialah PENGASIH n PENYAYANG.....AMIN."