.::TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA::.

THANX FOR VISITING AND FOLLOWING.JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK DI EXCHANGE LINK ^_^
L.O.V.E. AWARD PADA YANG SUDI MENJADI FOLLOWER DI PAGE AWARD.SALAM KASIH SAYANG =)

Sunday, July 11, 2010

Selamat Tinggal Alor Setar

Demi mengejar cita-citaku...
terpaksa tinggalkan hometown t'cinta...
bandaraya Alor Setar aku terpaksa tinggalkan...
pastinya yg paling sedih adalah ibu...
sebabnya apa ye???
sebabnya dia dah xdak pembantu untuk uruskan urusan rumah tangga and driver untuk ambik adik dah balik...


-kesian adik..pasni dah xdak org nk temankan dia..huhu-


huhuhu...confirm punya ibu nangis seminggu..(jahat giler aku nie..)
masa on the way nk antaq aku ke Stesen Bas Shahab perdana,ayah telah melaui laluan di tengah-tengah bandaraya Alor Setar...jalan jem teruk(lupa nk beli roti siap2..hikhik..)..
jam kat dashboard dah menunjukkan pukul 9.50 pg..nk naik bas kui 10..ayah dah mengeluh byk kali dah..haha..
aku mula2 tu relax ar..tapi bila dah 9.55pg..xbergerak2 gak..aku dah mulala panik..
rupa-rupanya,keretapi lalu..2la b'gerak2..hohoho...
pastue,ayah terus memecut kereta dengan lajunya...
aku xpernah lagi tgk ayah bawak kereta selaju itu..yela..selalu ayah bawak kereta slow je..sampai aku selalu perli ayah, "napa kereta nie mcm xbergerak,ayah??"..hehehe
Ibu pulak mengambil langkah yg bijak,call Transnasional Shahab,mintak depa tunggu sampai aku sampai dulu,baru bas jalan..haha..(mcm V.I.P la plak ye..)hehe..
pastu,tiba2 si Faiz,adikku plak call..sembang2lah ngan ibu..and dia kenalah ceramah free..
call xtgk time lu..kan dah kena..hehe..bukannya ibu marah tapi ibu nasihat...
tiba-tiba ibu teriak sambil nasihat kat faiz..
dalam hati aku nie..aduh,satgi mesti aku plak yg kenala..sbb aku nie jahat gak..hehe
sesampainya di shahab,ayah terus park kereta kat tempat bas..ni gara-gara dah lambat ar nie..sempoi giler ayah...



-I'll be missing u, atin and adik-


-xsempat nk tgkap gambaq ngan ibu-

then..aku pun salam,cium n peluk fawwaz,atin and ibu...
mmg ibu teriak pun..satu pesanan ibu kat aku "FOKUS"..yup..true..it's my final year of study..
there's no more MRC,no more programmes and what so ever...
I have to concentrate more on study...aim for the first class..ckit je lagi..
Ayah pun pesan benda yg sama gak ngan aku.."tahun last ni along,buat betul2,xmau main2 dah..jgn dok kerja pusing dunia je..pointer jaga..jgn bg drop"..


-ayah yang terbaik-


dan akhirnya...
bas pun sampai..






~SELAMAT TINGGAL ALOR SETAR~

No comments: